Posts

Showing posts from October, 2011

Lori rosak ...biar tepi jalan...akibatnya..

Image
Kelas aka bengkel peperiksaan telah setengah jam berlalu... batang tubuh 3 orang anak muridku masih belum menampakkan balam-balam. Ke mana mereka?? Semalam dua tiga kali aku telah peringatkan mereka. Jangan lupa datang bengkel menjawab SPM bagi subjek PA!! Baik ustzh..insya Allah. Mataku sesekali melirik ke pintu. Ishh takkan tak datang. Risau jugak. Al maklum result trial mereka ...hmmm...tak payah nak ungkit lah. Penceramah yang diundang terus meluahkan ilmu dan strategi menjawab soalan peperiksaan. Alamak....kenapa tak datang lagi??? Sedang aku mencongk-congak untuk mendail nombor salah seorang anak muridku itu....kelibat ketiga-tiga mereka muncul. Perlahan-lahan mereka mengambil tempat. Aku pun bingkas bangun dan menghulurkan kertas edaran.
Kenapa lambat??? Owh...jammed ustazah!! Jammed.?? Pagi Sabtu macam ni??? Biar betul?? Betul..( sambil membuat muka yang boleh dibaca: kalau tak percaya...suka hatilah) Kenapa??? Ada accident. Kat mana??? Ala dekat Taman U...dekat-dekat dengan Sh…