Jadilah dirimu..yang disenangi

Jadilah dirimu ...yang disenangi

Ramai yang  minat dengan  tag line...be yourself. Malahan ada yang menjadikan tag line ini sebagai pegangan mereka Mereka yang berpegang pada prinsip ini ..seakan ingin menjerit dan mengatakan pada dunia..AKU TAK HIPOKRIT atau aku ni jujur orangnya. Tag line ini amat sesuai untuk mereka yang rajin, pemurah, berdedikasi, cermat, berhati-hati, pembersih, tidak suka membuang masa, pemaaf, penyayang, pembersih dan semua yang positive attitude.

Tapi adakah semua orang mempunyai nilai-nilai murni seperti tersebut tanpa ada sekelumit pun nilai kurang tidak  murni. Bukankah kita sebagi manusia dilahirkan dengan watak dan kemudian membesar dengan didikan dan nilai yang berbeza. Yang akhirnya membentuk diri kita yang di dalamnya ..macam-macam ada.

Sebagai seorang muslim..kita dianjurkan untuk mencontohi Rasulullah dalam segenap aspek. Dari cara makan, bercakap, berpakaian, bersosial, beribadah..Kita sangat-sangat dianjurkan meneladani keperibadian Rasulullah saw. Itulah pendapat saya...wallahu 'alam

Comments

Popular Posts