Dunia Jambatan Akirat vs Dunia Benteng Akhirat

Dunia Jambatan Akhirat vs Dunia Benteng Akhirat

Kita tidak pernah mungkin akan hidup lama. Tidak mungkin. Dunia yang kita pijak di atasnya hari ini mungkin akan ditinggalkan..dan kita mendiami perut bumi...lalu kita dipijak-pijak.

Hari ini kita menongkat langit..mendongak dan memandang ke atas dengan cita-cita yang tinggi melangit. Mungkin besok kita wajah kita menyembam bumi dan mencium hanyirnya tanah.

Dunia ini bukan milik kita bahkan bukan milik mana-mana makhluk. Dunia ini fatamorgana yang menipu mereka yang dungu. Meski si dungu sedar yang amat bahawa genangan air yang terlihat hanyalah fatamorgana tapi itulah yang dikejar dan diburu.Siapakah si dungu. Kitalah!!!

Kita tidak pernah selesai mengurusi dunia sehari-hari dan setiap saat. Manakala bila melakukan urusan akhirat sangat berkira. Dunia yang kita uruskan di"make up" sebagai urusan akhirat ... dunia jambatan akhirat. Tapi akhirnya yang terjadi dunia benteng akhirat.

Kita tidak mungkin sedar sehingga saatnya kita meninggalkan dunia ini. Ditinggalkan dunia ini untuk ke negeri akhirat yang abadi.

Yang menulis ini. Ya Allah ku mohon padaMu..ampuni dan rahmati aku.

Comments

Popular Posts