Children to Heaven


Children to heaven Karya penulis dari negara tetangga Iaitu Mas Udik Abdullah..


Di bawah ini saya sertakan sebahagian tulisannya..hasil mengajak anak-anaknya merindukan syurga




Sungguh bahagia orangtua yang berhasil mengajak anak-anaknya merindukan syurga. Kelak mereka akan bergantian disambut oleh anak-anaknya yang soleh untuk diajak memasuki pintu gerbang syurga, bermain-main di taman yang amat indah.




Anak adalah pelaburan akhirat yang sangat menguntungkan. Didunia mereka penyenang hati (qurrata a'yun) yg akn melengkapkan dan menyempurnakan kebahagian dalam mahligai rumah tangga. adapun di akhirat, mereka mutiara yang menyenagkan jiwa dan mententeramkan batin. memiliki anak-anak seperti mereka ibarat menghadirkan suasana syurga sebelum memasuki syurga sesungguhnya.




Menjadikan seorang anak sentiasa rindu syurgfa bukanlah mudah. Namun, hal ini juga tidaklah sulit diwujudkan bila ada kesungguhan dari ibubapa dalam mengasuh, merawat dan mendidik anak-anak. Diperlukan ketelitian, kesabaran yang tinggi dan keikhlasan hati. kerana itu ibubapa perlu belajr agar setiap perlakuannya terhadap anak memberikan kesan positif dan mampu menjadikan mereka insan yg berjaya dunia wa akhirat.




Comments

Popular Posts